Srpen 2007

Bugatti Veyron vs Mclaren SLR

30. srpna 2007 v 16:00 | DjVortex |  Auta
Bugatti Veyron je Bugatti Veyron no...


Škoda Octavia RS Combi od Milotecu

27. srpna 2007 v 11:08 | DjVortex |  Auta
Nová RS Combi od Milotecu je ozdobena doplňky imitující hliník, které jsou vyrobeny z kvalitního plastu ABS. Atraktivnímu vzhledu přidává i nerezová mřížka chladiče a hlavně velké nasávací otvory v předním nárazníku. K nim jsou sladěny rámečky kolem mlhovek a také lemy podběhů kol. Pro dokonalost doporučuje Milotec použít i hliníkové kryty vnějších zrcátek.
Zadní část vozu doznala také změn. Nové rámečky kolem odrazek se postaraly o zvýraznění celého nárazníků, stejně jako nová prahová lišta.
Součástí paketu jsou ovšem i praktické prvky, jako střešní ližiny v černém laku. Ty lze získat i ve všech odstínech nové Octavie RS a také v hliníkové imitaci. Imitace hliníku si našla své místo i v interiéru. Rámečky výdechů ventilace, středový panel nebo kliky dveří jsou provedeny z tohoto materiálu.
Po technické stránce dostala Octavia Combi RS i 36 koní navíc a to díky softwarovému zásahu společnosti Obercheider.
Co na poslední dílo mistra Miloteca říkáte?
Technická data
Vynikající motory, snížený podvozek, sportovní charisma, ale také praktický rodinný vůz.
Silný benzinový turbomotor o výkonu 147kW (200 k) se šestistupňovou převodovkou a také výkonný turbodiesel o výkonu 125 kW (170 k) s filtrem pevných částic DPF se společně s precizně naladěným sportovním podvozkem postarají o přísun adrenalinu při každém sešlápnutí plynového pedálu. Komfortní a prostorný interiér společně s obrovským zavazadlovým prostorem zase zajistí, že Vás Octavia RS odveze pohodlně na vaši rodinnou dovolenou.

Tuningová firma Hamann

27. srpna 2007 v 11:07 | DjVortex |  Auta
Tuningová firma Hamann se rozjela. Na výstavě Tuning World Bodensee v Německu představila hned trojici novinek ve svém programu. Jako první představíme nové BMW X5, které má připravený jak optický paket, tak i výkonový hned pro tři motory.
Vzhledově je to typický Hamann - žádná extra dramatická změna, ale dravější vzhled je vidět na první pohled. Především přední nárazník s výraznými vstupy vzduchu vypadá hodně zajímavě (ať už se někomu líbí či ne).
Podvozek zatím upraven nebyl, ale to jistě zanedlouho přijde. Zatím se majitelé musí spokojit s instalací nových litých kol o průměru ráfků dvacet až gigantických 23 palců.
Jenže to hlavní si mohou zákazníci objednat v rámci výkonového kitu. Ten se zaměřuje hned na trojici motorů: 3.0 Si, 3.0d a 4.8i. Zážehový třílitr má díky úpravám elektroniky dalších 10 kW navíc, o mnoho víc pak mohou očekávat příznivci vznětového agregátu. Ten totiž povyskočil až na 195 kW a točivý moment je na krásné hodnotě 600 N.m.
Gigantický osmiválec o objemu 4,8 l pak ze svých původních 261 kW poskočil o velmi zajímavých 13 kW nahoru. Bohužel Hamann zatím nezveřejnil žádné další technické údaje, takže ani nevíme, jak se zvýšené výkony projevily na maximální rychlosti či zrychlení.
Zájemci o pořádné poježdění na okruzích ani nebudou muset mít extra schopnosti řidiče. Dokonce si ani sáhnout na volant nebudou muset. Prostě se nechají svézt. Stačí k tomu některý z okruhů a pořádný sporťák, jako je například BMW Z4 M v úpravě od Hamanna.
Že BMW Z4 M není žádné ořezávátko je jasné. Už v klasické sériové verzi má opravdu hodně chuti k závodění. Jenže plný potenciál dokáže rozbalit až na okruhu, kde však ve vysokých rychlostech může snadno dojít k malé jezdecké chybě či únavě materiálu a posádka vozu bude ráda, když přežije. Proto je zapotřebí mít na uzavřené tratě pořádnou ochranu a několik změn, které dokáží všechno zvládnout.
Hamann tak upravil Z4 M do podoby, která si bude moci na tratě troufnout a ještě povozí jednoho pasažéra. Model pojmenovaný Coupe Renn Taxi má sice sériový motor 3,2 V6 (252 kW), ale novým výfukem se přidalo ještě 11 kW.
Jenže na okruhu se uplatní především kvalitní brzdy. Už v sériovém modelu jsou hodně ostré, ovšem to nestačí. Zátěž je při závodu extrémní, takže nové kotouče byly nutností. A když už se pracovalo na podvozku, tak byly upraveny i tlumiče a pružiny, aby automobil seděl blíž k asfaltu.
V interiéru je pořádná klec z kulatých trubek, které však neplní úlohu jen bezpečnostní, ale také silně vyztuží karoserii. Také dvě vzpěry v motoru udělají z auta pořádného "tvrďáka". Samozřejmostí je také instalace dvojice sportovních sedadel se čtyřbodovými pásy.
Z technických změn je to tak všechno, takže zbývají jen ty aerodynamické. Přední a zadní nárazník jsou vyměněny za nové, které se standardně dodávají i k ostatním modelům Hamannu. Zde ovšem má vzadu difuzor vylepšené odsávání vzduchu a vzadu také najdeme dvojici křídel zvyšující přítlak na nápravu.
Tuningový specialista z Laupheimu připravil novinku pro nejnáročnější zákazníky. FGerrari 599 GTB nabízí nejen efektní aerodynamický kit, ale i dalších 39 kW k sériovému vidlicovému dvanáctiválci.
Hamann připravil pro 599 GTB tradiční vzhledové úpravy. Instalován je nový přední nárazník s velkými vstupy vzduchu, boční prahy, zadní velký difuzor a decentní přítlačné křídlo. Všechny komponenty mohou být vyrobeny z uhlíkového kompozitu nebo z karbon-kevlarového materiálu.
Samozřejmě nesmí chybět nové černá kola o rozměrech 245/30 ZR 21 vpředu a 345/25 ZR21 vzadu. Pro zákazníky je připravena i změna interiéru. Tam je možné vyplnit i ty nejextravagantnější nápady v barevných kombinacích i doplňkové výbavě. Majetní zákazníci si mohou objednat třeba DVD přehrávač s televizním příjmem a PlayStationem.
Ale teď to hlavní. Vidlicový dvanáctiválec o objemu šest litrů byl pro techniky příliš slabý. Tak mu dali novou hlavu a svodové výfukové potrubí. Také katalyzátor je o něco průchodnější. Výsledkem je dalších 39 kW, tedy 495 kW (673 HP). Díky tomu se snížil váhový poměr 2,5 na 2,3 kg na jednoho koně.
Pro zájemce o tuning šestkové řady BMW připravila firma Hamann několik sad úprav, které dokáží pokrýt širokou škálu požadavků. Mezi nejmenší změny patří odstranění omezovače rychlosti, což se projeví na maximálce u M6 - ta dosáhne až 300 km/h.
Jenže odstranění omezovače není všechno, co Hamann dokáže. Tuningový základ v úpravách vzhledu nyní nabízí i on, a to v rozsahu zatím nevídaném. Šestka totiž dokáže v podání tuningového úpravce změnit téměř všechny karosářské díly za nové, které jsou vyrobeny z uhlíkových vláken.
Hlavní důraz se samozřejmě klade na přední nárazník. Na první pohled je stejný jako u M6, ale není tomu tak. Už rychleji ubíhající bohy po stranách velkého vstupu vzduchu a nové mlhovky ukazují, že tohle je zcela nový díl. Nové jsou také blatníky. Prahy jsou níž nad vozovkou a najdeme v nich vstupy pro vzduch chladicí brzdy zadních kol. Na zádi se objevuje nový nárazník s velkým difuzorem a křidélko na víku zavazadelníku.

Více koní ve dvou stupních

Hamann také připravil výkonové kity pro motor M6. Jeho standardních 507 koní se zdá některým zákazníkům málo. Není tak problém díky přeprogramování procesorové jednotky přidat dalších třicet koní (tedy 22 kW).
Jenže pak je tu ještě jedna úprava, která přidá plných 44 kW. Ta zahrnuje sportovní vzduchový filtr, ventily, průchodnější katalyzátor a odstranění restriktorů.

Velké kotouče, nízké pružiny

Díky vyššímu výkonu se zvedne maximální rychlost na 320 km/h. Samozřejmostí je i úprava podvozku, kde díky sportovnějším pružinám se přední náprava přiblížila o 30 mm k zemi, zadní pak o 25 mm. Pro zájemce jsou také připraveny na skladě nové velké brzdové kotouče o průměru 380 mm. Třmeny může zákazník mít v jakékoli barvě, která se nabízí na karoserii, ale základ je samozřejmě červená.
Mezi další možnosti úprav patří doplňková výbava. Hliníková kola mohou být o velikosti 19 až 21 palců (max. šířka pneumatik 325 mm), v interiéru lze instalovat karbonové obložení, hliníkové pedály, DVD navigaci a přehrávač, playstation, kompletní čalounění v kůži a jedna perlička na závěr - nejžádanější součástí příplatkové výbavy jsou výklopné dveře.

Škoda Fabia Brisk RS 01 WRC

27. srpna 2007 v 11:05 | DjVortex |  Auta
Na první pohled jsme měli chuť zajásat, že Škoda Auto konečně udělala něco opravdu pěkného pro závody. Jenže chyba lávky. Tohle auto se totiž jmenuje Brisk RS 01 WRC a je to výrobek továrny Brisk Tábor, která produkuje žhavicí a zapalovací svíčky do automobilů.
Představované WRC asi nikdy nepojede žádný závod světových rallye, ale má poukázat na to, že nejenom Škoda Auto dokáže postavit něco tak ostrého, jako je rallyový speciál.
Možná si říkáte, jak malá česká firmička dokázala něco takového postavit. Jenže pozor! Brisk je třetím největším výrobcem svíček v Evropě a dodává své výrobky třeba i Aston Martinu, Lamborghini nebo firmě Prodrive. Tak proč si nestřihnout tenhle automobilový sporťák...

Koncernový základ

Podle konstruktéra Jaroslava Macka a generálního ředitele Mojmíra Čapky je tohle auto i reminiscencí na poslední pořádnou soutěžáckou škodovku s karoserií kupé - 130 RS. Jenže u druhu karoserie všechna podobnost končí, protože vzhled je přizpůsoben staré Škodě Fabia. Přední maska, zadní světla a několik dílů jsou z tohoto vozu téměř kompletně převzaty. Důležité je však slovo téměř, protože celá karoserie je vyrobena z kevlaru, aby se snížila hmotnost vozu na minimum. Základem je trubkový rám na který jsou přimontovány komponenty. Některé díly pochází z koncernu Volkswagen, i když jejich původ byste asi jen těžko hledali. Tak třeba nápravy jsou trojúhelníkové na všech kolech, což u fabie vážně nenajdeme.
Podvozek má navíc mezinápravový i pasivní nápravové diferenciály s omezenou svorností a samozřejmě pohon všech kol. Aby byl zajištěn rychlý přenos výkonu na kola, je použita sekvenční šestistupňová závodní převodovka. O krocení výkonu se pak starají kotoučové brzdy od firmy Porsche (průměr 330 mm vpředu a 320 mm vzadu).

Práskněte do 500 koní

Ovšem lahůdka čeká i pod kapotou. Za přední nápravou totiž pracuje velmi známý čtyřválec 2.0 TFSI. Ale marně byste hledali spousty komponent. Základ je jen v bloku motoru. Hlava je převzatá z Audi S3, nová je klikovka, písty, ojnice... A samozřejmě se musíme zmínit o zapalovacích svíčkách - jedná se o závodní speciály Brisk Racing DOR 1O DS EVO 2. Nové turbodmychadlo dokáže naplnit (tlakem 2,5 MPa) dva litry válců tak, že výsledný výkon se vyšplhá až na 368 kW (tedy 500 koní) při 7800 ot./min a točivý moment vrcholí v 3700 ot./min hodnotou 600 N.m.
Maximální rychlost vozu není nijak závratná - pouze 200 km/h. Ale na rallye tohle bohatě stačí. Zato zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,7 s je opravdu parádní vizitka.

RENNtech Mercedes SLR 722

27. srpna 2007 v 11:04 | DjVortex |  Auta
Je to trapné, ale nejvýkonnější Mercedes současnosti s názvem SLR 722 nemá 722 koní. A to mnozí zprvu sázeli, že právě toto číslo výkon v koních znamená. Těm překvapeným vyšla vstříc tuningová firma RENNtech.
Mít model s názvem 722 a mít přitom jen 650 koní, to je přece jen trapné. Zvlášť pro Ameriku, kde čísla u tuningových aut velmi často výkon skutečně znamenají (Roush F-150 se do toho nepočítá!). RENNtech performance však připravil tuningový kit, jehož výsledkem je právě přesně tato hodnota. K tomu ale bylo zapotřebí změnit chladicí systém přeplňování. Zvětšení přítokových hadic a nahrazení podávacího čerpadla s dvojnásobnou kapacitou se snížila teplota o 10 °C. Proto bylo možné zvětšit tlak v turbodmychadle.
RENNtech performance McLaren SLR 722 zvnějšku asi hned tak nepozáte. Na karoseérii se nezměnil ani spoiler. Zato byly vyměněny kola - původní s turbínovými lopatkami nahradila kovaná klasického typu. Škoda

Co je tedy 722?

Jistě se tu najde pár čtenářů, kteří již zapomněli, proč se sériový vůz vlastně jmenuje 722. Je to proto, že v roce 1955 vyhrál s vozem 300 SLR Stirling Moss se spolujezdcem Denisem Jenkinsonem slavný závod Mille Miglia a měli startovní číslo 722. To se dávalo podle času, kdy jezdci s vozem startovali.

Audi TT od Oettinger ,B&B a firmy ABT.

27. srpna 2007 v 11:03 | DjVortex |  Auta
Německý tuning patří na světě k těm nejlepším. Většinou bývá decentní a zaměřuje se nejen na plastové nástavce nárazníků a nesmyslná přítlačná křídla, ale dokáže se s německou pečlivostí upnout i na techniku. Tak kupříkladu firma Oettinger ukazuje, že Audi TT může být pod zkušenýma rukama opět o něco lepší.
Na tomhle autě nehledejte velké změny na vzhledu. Stačí toho málo - dvacetipalcová kola se sportovními pneumatikami o rozměrech 245/30 R20 vpředu i vzadu, čtyřnásobná chromovaná koncovka výfuku a karbonový jazyk u předního nárazníku. To je vše.
To hlavní ale čeká pod kapotou. Aby bylo co ladit, byl vybrán za terč technického útoku přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 l.
Předělávka motormanagementu není dnes už žádnou zvláštností. Oettinger si však vše dělá sám a nespoléhá se na specializované firmy rozesílající vstřikovací procesorové mapy ve velkém. Výsledný výkon po zásahu firmy nyní šplhá na 172 kW (původně 147 kW) a točivý moment povyskočil na 380 N.m (280 N.m).
Zdá se vám to málo? Pak jistě budete uspokojeni druhým stupněm, který už však zahrnuje přestavbu mnohem složitější. Bylo zapotřebí zvětšit kapacitu podávacího palivového čerpadla, upravit vstřikovací charakteristiky trysek, zvětšit mezichladič stlačeného vzduchu, naladit sání i výfuk, nasadit sportovní průchodnější katalyzátor a samozřejmě i dát novou procesorovou jednotku. Tak a teď si držte čepice - z dvoulitru s přímým vstřikem paliva dokázali vydolovat 257 kW a 470 N.m! Oettinger TT dokáže s tímto motorem atakovat stovku za 5,7 s a maximální rychlost vzrostla na 270 km/h. (původně 240 km/h a 6,6 s.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Tuningové firmy objevily nové Audi TT. Tohle auto dokáže vypadat i po malých úpravách hodně dobře, má potenciál na zvýšení výkonu a nestojí jako vila v centru města. Zaměřila se na něj i německá firma B&B, která jej dokázala vyladit tak, že překoná hranici 300 km/h.
B&B nejsou žádní začátečníci. Nabízejí tuning na téměř všechny modely koncernu VW. Audi patří k jejich oblíbeným kouskům a na novém TT je to vidět. Vše, co si dokáží udělat sami (výfuky, sání, přeprogramování), zde použili v míře více než hojné.
Základem vozu je motor 3.2 V6, který však dostal nové sání, speciální chlazení oleje, turbodmychadlo, výfuk i s vlastním sportovním katalyzátorem a nesmíme zapomenout ani na nový program v CPU.
Nižší a tužší podvozek musí přenést výkon 368 kW a točivý moment 650 N.m přes devatenáctipalcové či dvacetipalcové ráfky a sportovní pneumatiky na vozovku. Podle informací se automobil s přebytkem výkonu potýká opravdu hrdinsky. Stovku s pevným startem zvládne za 4,2 s, 200 km/h pokoří za 12,5 s a 300 km/h padne za 39,2 s. Ručička rychloměru se zastaví na 320 km/h.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ještě bychom chtěli osvěžit paměť - nedávno tu byla úprava Audi TT 2.0 TFSI od firmy ABT. Maximální výkon však zde byl "pouhých" 199 kW.
V roce 2002 vyhrál vůz Audi TT-R upravený firmou ABT seriál závodů DTM. To byla slavná éra tuningové firmy, kterou si hodlá znovu připomenout. tentokrát však sériovým modelem nového "tétéčka", který po úpravě má dalších 78 kW navíc.
Základem pro úpravu je špičkový 3,2litrový VR6, který ovšem dostal doping v podobě kompresoru a nové elektroniky. Výsledkem je tedy výkon 262 kW. Díky úpravám se tak dramaticky zlepšily jízdní výkony - z 0 na 100 km/h nyní zrychlí TT-R za 5,1 s.
Pro skromnější majitele je v nabídce ABT poněkud slabší varianta té samé úpravy, avšak stále dost zajímavá. Kompresorový motor má totiž v typu TT-Sport výkon 228 kW. Ještě méně majetnější pak už musí sáhnout po čtyřválci 2.0 TFSI (známe i z Octavie RS). Opět jsou připraveny dvě výkonové varianty: s přídavkem 30 kW (na 177 kW) a 52 kW (na 199 kW). Zásadní výhodou agregátu je to, že může pracovat s benzíny v rozmezí oktanového čísla 91 až 98 bez nebezpečí poškození mechanických částí. ABT se také chlubí tím, že s úpravou převodovky dokáže agregát uspořit až 4 litry paliva na 100 km. To je ovšem možné jen v určitých režimech.
Pro vůz byly připraveny také aerodynamické kity - přední i zadní nárazník, prahy, pevné křídlo na zádi, difuzor či devatenáctipalcová kola.

Audi TT Clubsport

27. srpna 2007 v 11:02 | DjVortex |  Auta
Už 26. tuning show v rakouském Wörthersee dostane opravdu velké lákadlo na návštěvníky - tovární koncept/tuning od Audi. Jedná se o Audi TT, které zcela přišlo o střechu, z čelního okna zůstalo jen torzo a i zbytek karoserie nese typické prvky tunerského řádění.
Základem úpravy Audi TT Clubsport je kompletní odstranění střechy i s čelním sklem. To je nahrazeno jen decentním větrným štítkem, který plynule přechází i na boky. Nastupování do vozu je tak hračka pro atletického Jamese Bonda nebo agenta Boba Saint-Clarea, alias Muže z Acapulca v podání Jeana-Paula Belmodna. Ale kdo na tajné agenty nemá, ten si může nastoupit klasicky dveřmi, jenž však nemají kliky. V duchu tuningové mánie jsou ovládány dálkovým otevíráním a od karoserie samočinně odskakují.
Jenže to není všechno. Snížení vozu se netýká jen střechy, ale třeba také sedadel, které by jinak z automobilu příliš vykukovaly. Jenže všechny tyto úpravy znamenají, že v clubsportu bude moct jezdit jen ten, kdo bude mít nasazenou ochranou přilbu.

Upravený jsou dost zásadně také ostatní partie vozu. Přední maska má v sobě zabudovanou gigantickou mřížku chladiče s dalšími vstupy vzduchu po stranách a lemy blatníků jsou extrémně vytaženy ven. To je proto, že kola mají nyní o 8 cm větší rozchod a na koncích náprav jsou nasazena kola o rozměru 265/30 R20.
Tuning se ale nepotkal jen s karoserií. Také motor 2.0 TFSI s výkonem 195 kW prošel pod prsty ladičů z Ingolstadtu a v clubsportu tak vykazuje na motorové brzdě 220 kW. Hlavní zásluhu na tom má větší turbo a nová elektronika.

Nejdražší auto Ferrari 330 TRI/LM Testa Rosa Spyder

27. srpna 2007 v 11:01 | DjVortex |  Auta
Kdybyste chtěli najít to nejdražší Ferrari na světě, asi byste hned koukali, kolik stojí model Enzo. Jenže to je proti Ferrari 330 TRI/LM Testa Rosa Spyder levnou hračkou pro děti. Spyder byl totiž vydražen za neuvěřitelných 6 250 000 euro.
Ovšem tato částka není konečná. Aukční síň si totiž účtuje poplatek 10 procent, takže se nakonec cena vyšplhala na v přepočtu naprosto neuvěřitelných 193, 875 miliónů korun!
A za co neznámý zákazník vlastně zaplatil? Ferrari 330 TRI/LM Testa Rosa Spyder z roku 1962 byl vidět na závodní trati - a to ne ledajaké. Vyhrát totiž s posádkou Phill Hill a Olivier Gendebien slavnou 24 hodin v Le Mans. K vítězství systémem start-cíl je dotáhl motor, který má opravdu co nabídnout. Z jeho dvanácti válců o objemu 3967 ccm dokáže vydat výkon 390 koní.
Ale pokud si myslíte, že cena za toto Ferrari překonala všechny rekordy, pak byste si měli ještě jednou zapnout kalkulačky. Bugatti Type 41 Royale Sports Coupe z roku 1931 totiž drží primát nejdražšího vozu, který kdy byl prodán. Tehdy nového majitele stál 11 000 000 dolarů. Při současném kurzu to je nějakých 231 miliónů korun.

Hamann Ferrari F430 Black Miracle

27. srpna 2007 v 11:00 | DjVortex |  Auta
Tuning automobilů vyzkoušel snad už úplně všechno, co lze s motorovými vozidly udělat. Hamann však nehodlá zkoušet žádné extra novinky, i když taková matná černá barva se dnes jen tak někde nevidí, zvlášť v kombinaci s výraznou oranžovou.
Německý Hamann se snaží nalákat co nejvíc movitých zákazníků, takže jeho nabídka různých úprav super automobilů nekončí. Ferrari F430 Black Miracle je posledním kouskem, kterým dokázal, že za velké peníze nabídne ledacos.
Automobil má totiž speciální černý matný lak, který mu opravdu hodně sluší. Pokud je to ale tentýž systém, který se používá na tuningová matná kola, tak na tohle auto bude moci majitel jen s jelenicovým hadříkem, aby si ho nepoškrábal. Na automobilu jsou zajímavé i oranžové doplňky. Jednak se přes vůz táhne rallye pruh (ten schvalujeme "všemi deseti"), ale také se zde objevují nové aerodynamické prvky na předním nárazníku a prazích, které mají také tuto výraznou barvu. A právě tyto prvky vyvolají asi největší rozpory mezi fanoušky tuningu.
Ale nechme vzhled na zákaznících a pojďme se podívat na techniku. Začneme netradičně u dveří. Hamann tradičně vytvořil pro tento vůz speciální zavěšení dveří, které je vyklápí do strany a nahoru. Pokud se podíváme dál na automobil, objevíme nová kola. Ta jsou speciální kovaná a ačkoliv mají průměr ohromných dvacet palců a dozadu se na 12,75palcouvou šířku ráfku vejde pneumatika o šíři 325 mm, ráfek váží pouhých 15,45 kg.
Ale samozřejmě, že to nejdůležitější na voze je jeho motor. Úpravou elektroniky a výměnou tlumiče výfuku a katalyzátoru se výkon zvýšil o velmi pěkných 36 kW, tedy rovných 50 koní.

Tuningová Audi R8 od ABT

27. srpna 2007 v 10:55 | DjVortex |  Auta
Na podzimním frankfurtském autosalonu bude mít tuningová firma ABT opravdu co představovat. Postará se totiž o pořádný tuning vrcholného sportovního modelu Audi R8, kterému dá nejen z části novou karoserii, ale také nadopuje motor.
Je tomu už 100 let, co byla firma ABT Sportsline založena, a to se musí náležitě oslavit. Audi R8 je asi to nejlepší, co si sobě a zákazníkům může nadělit.
Zatím jsou venku jen náčrty budoucího vozu, ale už teď je jasné, že to bude něco víc, než jen nalepené nové lízátko na spodku nárazníku, nebo větší koncovky výfuku. Jak to tak vypadá, dostane vůz zcel nový přední nárazník, kde budou trochu umírněnější vstupy vzduchu, nové prahy, zadní spoiler, difuzor a další součásti karoserie. Vše je vyvedeno z uhlíkového kompozitu pro ušetření nějakého toho kila. Samozřejmostí jsou i nová dvacetipalcová kola.
Jak jsme se již zmínili, také vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l bude mít něco navíc. Díky dodatečně přidanému mechanickému kompresoru se dosáhne o 81 kW většího výkonu, takže se vyšplhá na hodně solidních 390 kW. Přidaných 120 N.m pak s automobilem jistě pořádně zamává. Výsledných 550 N.m prý vystřelí vůz na stovku s pevným startem za 3,9 s a nejvyšší rychlost je nyní odhadována na 317 km/h.
Ale nechme se překvapit, zda to všechno bude pravda i ve skutečnosti

Tuningová Audi A5 od ABT

27. srpna 2007 v 10:54 | DjVortex |  Auta
Tuningové firmy se musejí snažit čím dál víc, aby vytáhly z lidí co nejvíc peněz. Jedním ze způsobů je nabídnout něco co nejdříve. Třeba takové fešácké Audi A5, jehož prodejní premiéra v ČR proběhla teprve minulý týden, si už do "parády" vzala firma ABT.
11.7. 2007 13:05
Jak bývá u ABT zvykem, do jména vozu se přidá navíc písmeno S - takže nyní se můžete seznámit s Audi AS5.
Na první pohled je zřejmé, že mnoho času na přípravu nebylo, takže úpravy nejsou extra velké. Přední mřížka na chladiči, lehce modifikovaný přední nárazník se zvýrazněným spodním "lízátkem" či výstupy vzduchu za předními koly jsou tuningovou klasikou. Podobně můžeme mluvit i o zadním difuzoru či čtveřici koncovek výfuku. ABT navíc nabízí i novou designovou řadu kol s rozměry od osmnácti do dvaceti palců. Samozřejmě, že si nelze nevšimnout dvoubarevného lakování vozu.
Motorově se není moc o čem bavit. ABT zařadilo do tuningu svůj už známý kit pro 3.0 TDI, který změnou mapování ECU zvedá výkon ze 176 kW na 200 kW. Pokud si nechá zákazník změnit i turbodmychadlo za větší, pak může počítat až s 220 kW.
Pokud ještě pohlédneme za kola vozu, pak objevíme nižší pružiny a tlumiče a vpředu pak velké ventilované kotouče o úctyhodném průměru 380 mm.

Tuningová firma 9ff a Porsche 911 Turbo Cabrio

27. srpna 2007 v 10:53 | DjVortex |  Auta
Tuningová firma 9ff hodlá ještě tento rok překonat rychlostní rekord a pokořit i Bugatti Veyron. Ale nechme rekordy stranou a podívejme se, co připravili pro solventní zákazníky, kteří touží po opravdu rychlém kabrioletu.
Základ není nic jiného než klasické Porsche 911 Turbo Cabrio. Už v sériové verzi dokáže téměř utrhnout cestujícím hlavy od těla, pokud přesáhnou rychlost 300 km/h (i když se značka dušuje, že ve 200 km/h je uvnitř turbulence jako v šedesátce). Takže co udělá auto, které je pořádně naladěné? Pokud to toužíte poznat, jděte k 9ff.
Ti vám zaručí, že dostanete pořádnou porci čísla 910. Výkon se totiž po úpravě sání, výfuku, vstřikování, ECU a především zvětšení objemu válců na necelé čtyři litry a díky novým turbodmychadlům zvednul na 910 koní (679 kW). Točivý moment má téže číslo, pouze s jednotkami N.m.
To se pak není co divit maximální rychlosti, která se u tohoto ultimativního kabrioletu zastaví na 392 km/h a stovka s pevným startem je za posádkou během 3,2 sekund.
Samozřejmě, že vůz pro extrémně vysoké rychlosti musel mít upravenou aerodynamiku, takže jsou zde nové nárazníky, zadní křídlo, difuzor...

Nový model 9ff Porsche Cayman S CR-42

27. srpna 2007 v 10:50 | DjVortex |  Auta
Německá tuningová 9ff má mezi znalci hodně dobrý zvuk. Její výtvory několikrát překonaly rychlostní limity, které nikdo před nimi neprotrhl. Jenže nový model 9ff Porsche Cayman S CR-42 k těm nejrychlejším nepatří. Je to klasika v nabídce pro fajnšmekry.
Bílý Caymann je opravdovou lahůdkou. Boxer totiž nemá základní objem válců, ale pořádně nevrtané "kbelíky" které dokáží zatopit benzínu tak, že ze sebe vydá 309 kW při 7450 ot./min a točivý moment 435 N.m při 6420 ot./min. Ovšem 400 N.m je k dispozici již v rozmezí otáček 4500 až 7500 ot./min a 340 N.m mohou majitelé využívat již ve 2100 ot./min.
Na stovku CR-42 zrychlí za 4,4 s, dvoustovku atakuje za 10 s. Maximální rychlost je bohužel omezená na 250 km/h, ačkoli by vůz měl jistě na mnohem víc.
Cena vozu vyráběného v Dortmundu je stanovena na 129 000 eur (asi 3,64 miliónu korun) včetně německé DPH.

Tuningová společnost 9ff a Porsche Carrera GT

27. srpna 2007 v 10:49 | DjVortex |  Auta
Tuningová společnost 9ff připravila jednu specialitu, která je směřována k fanouškům nejrychlejších automobilů světa. Pro extrémní Porsche Carrera GT vytvořila speciální kit zvyšující výkon motoru až na neuvěřitelných 912 koní.
Po bílém krokodýlu od 9ff se rozhodla firma 9ff připravit něco, co vyrazí dech. Porsche Carrera GT není žádný drobeček a řídit ho dokáže jen opravdu zručný řidič, protože přebytek výkonu na kolech dá poznat všechny nedostatky jen jednou. 9ff však myslí, že se najde ještě několik dalších zákazníků, kterým je jeho výkon málo.
Pro agregát jsou taky připraveny nové svody výfuku, sání, vačky i turbodmychadla, sportovnější katalyzátor a průchodný vzduchový filtr. Výsledkem je 912 koní, tedy opravdu extrémních 671 kW. Za cenu 95 800 euro (2,75 miliónů korun) si tak můžete pořídit tuning, který bude každý závidět. Ale jelikož práce musí být vidět, i posílení je třeba podpořit pořádnou úpravou exteriéru. V nabídce je tak nový přední nárazník se spoilerem, zvyšujícím přítlak za "lidovku" 7980 euro (223 000 Kč), sada devatenáctipalcových kol s centrální maticí (405 000 Kč) a samozřejmostí je ještě o značný kousek vyztužený podvozek za 223 000 Kč.
Méně movití majitelé si mohou koupit úpravu, která nezahrnuje turbodmychadla. Pak za cenu 840 000 Kč dostanou pouhých osmdesát koníků navíc.

Tuhle Minibike chcu

22. srpna 2007 v 11:29 | DjVortex |  Minibike

Popis:

Vzduchem chlazený dvoutakt, odstředivá spojka
Mechanické startování lankem
Přední i zadní mechanická kotoučová brzda
Ráfky z lehkých slitin
Pneu se vzorkem
Dvojitý výfuk
Elektrická výbava - přední a zadní světla, zadní blikače se zvukovým signálem, klakson
Délka 110 cm, šířka 52 cm, výška sedla 52 cm
Hmotnost 20kg
Barvy: modrá metalíza, červená, černá

Minibike a machrovinky

22. srpna 2007 v 11:20 | DjVortex |  Minibike

Minibike Turbine Engine!!

22. srpna 2007 v 11:13 | DjVortex |  Minibike

Bill Gates. Jak žije nejbohatší muž světa

20. srpna 2007 v 10:53 | DjVortex |  Zajimavosti
Bill Gates. Jak žije nejbohatší muž světa
Je jako král Midas. Na co sáhne, to mění ve zlato. Američan BILL GATES , hlava počítačové firmy Microsoft a nejbohatší muž planety. Majetek 50 miliard dolarů - 1,2 bilionu korun. Manželka Melinda a tři děti - dcery Jennifer a Phoebe a syn Rory. Až půjde do důchodu, dá prý každému ze svých dětí po 100 milionech dolarů a zbytek peněz půjde na charitu... To vše se ví. Ale jak takový miliardář bydlí? Kde tráví volný čas? A co všechno doma má?
Jeho sídlo je největším soukromým domem ve Spojených státech. Leží na americkém západě, ve městě Medina na břehu jezera Washington, nedaleko jeho rodného Seattlu. Vilový komplex je částečně zabudován ve skále.
◆ Celková zastavěná plocha: 66 030 m2 (tj. 826 průměrných českých bytů 3+1!). Hlavní dům se ale rozkládá na ploše "pouhých" 6130 m2.
◆ Další budovy jsou pro hosty, služebnictvo, je zde obří sportovní areál, malá zoologická zahrada...
◆ Všechny domy mají dřevěnou kostru. Trámy jsou spojeny nerezavějící ocelí.
◆ Domy jsou vybaveny nejmodernější technikou, jen digitální zařízení (při vstupu do místností se např. automaticky zapínají světla i hudba) stálo 1,7 miliardy Kč.
◆ Každé ze tří Gatesových dětí má tři vlastní pokoje.
◆ Zatím za komplex zaplatil 4,6 miliardy korun.
◆ Celým hlavním domem jsou nataženy kilometry optických kabelů, které propojují počítačové servery. V každé místnosti je počítač.
◆ Každý host dostane u vchodu elektronickou kartu, která si pamatuje jeho data. Při návštěvě si na počítači navolíte hudbu, filmy a obrazy, které máte rádi. Když pak procházíte místnostmi, rozezní se vaše oblíbené melodie a na stěnách se zjeví elektronické reprodukce oblíbených malířů.
◆ Všechny podlahy v domě i příjezdové cesty jsou vytápěné.

Gatesův majetek 1,2 bilionu korun

● To je o pár set milionů víc, než je roční rozpočet celé České republiky...
● I Jaromír Jágr, nejlépe placený hokejista světa, by musel hrát v NHL 5000 let, aby tolik vydělal...
● Gates by si mohl koupit půl zlatých zásob USA...
● Pokud by chtěl celé své jmění rozházet, musel by po dobu 20 let denně utrácet asi 171 milionů korun...
● ● ● Pro ty, kteří si nejsou v počtech jistí: Bilion = tisíc miliard. Miliarda = tisíc milionů. Milion = tisíc tisícovek (tedy skoro pětiletý plat průměrného Čecha).
Co o něm možná nevíte...
✔ Oblíbené jídlo a pití: Hamburgery a třešňová limonáda Dr. Pepper.
✔ Značka oblečení: Nosí běžnou konfekci.
✔ Soukromé letadlo: Pětimístný Bombardier Chalenger 604 (za 600 milionů Kč). Často ale létá i turistickou třídou.
✔ Koníčky: Golf, bridž, vodní lyže, šachy.
✔ Kam jezdí na dovolenou: Do švýcarských lázní Montreux u Ženevského jezera. Zde zemřel zpěvák kapely Queen Freddie Mercury.
✔ Co sbírá: Obrazy, staré rukopisy a ... anekdoty o Billu Gatesovi!
✔ Ženy: Chodil s Němkou Stefanií R. (39). Ta o něm pak řekla: "Je to špindíra! A v sexu neschopný!" V roce 1987 se seznámil se sekretářkou Melindou. Vzali se v roce 1994 na Havaji. Protože chtěl soukromí, skoupil na ostrově všechny hotelové pokoje a najal i všechny vrtulníky.
1. Konferenční místnost (300 m²)
S kulatým stolem pro 40 lidí, DVD-projektorem a počítačovým sálem.
2. Kinosál (140 m²)
S dvaceti sedadly. Nechybí přístroj na popcorn.
3. Schodiště
Prosklené, ze smrku a ušlechtilé oceli. Dlouhé 30 metrů a vysoké až 20 metrů. Vedle je výtah.
4. Bazén (360 m²)
S hi-fi ozvučením pod hladinou.
5. Hlavní kuchyň (75 m²)
6. Kaple
7. Vrátnice (280 m²)
S místnostmi pro bodyguardy a počítačovou ochranu.
8. Místnost pro oslavy (380 m²)
Podzemní sál pro 200 lidí, pořádají se zde recepce. Na jedné straně sálu je sedmimetrový krb, na druhé 24 monitorů a obří videostěna.
9. Pokoje rodiny
10. Garáže (590 m²)
Částečně vtesány do skály. Pro 35 vozů, plus myčka. Sám Gates má 30 aut, největší slabost má pro Porsche 911 Cabrio a Porsche 959 Coupé.
11. Technické budovy (380 m²)
Má zde sídlo bezpečnostní služba s místností pro přijímání pošty s rentgenem. Jsou tu i prádelny a další garáže.
12. Sportovní areál
Tenisové kurty, hřiště na baseball a basketbal, krytá hala pro tenis a squash, golfové odpaliště a druhá loděnice.
13. Zahrady (20 000 m²)
S altánky, vzácnými dřevinami, jezírky a rybníčky, v nichž jsou ryby a želvy.
14. Malá zoo
Žijí zde dva vlci, několik pávů, hroch, papoušci a několik kočkovitých šelem.
15. Umělá pláž
V komplexu dále je...
● Podzemní patro pro hosty (540 m²). Výtah, tři ložnice, tři koupelny, 2 pokoje s krbem, herna, bazén.
● Kanceláře (180 m²)
● Umělý potok. Plavou zde pstruzi a lososi.
● Knihovna (200 m²). Sál plný regálů a skříní. Jsou zde dva tajné vchody a prosklený sejf s deníkem Leonarda da Vinciho, který Gates koupil za 752 milionů Kč.
● Přístaviště (50 m²). Budova s vjezdem pro člun na vodní lyžování.
● Malé letiště
● Protiatomový kryt(170 m²) Vybavený špičkovou vzduchotechnikou, s nezávislými zdroji elektřiny. Bez spojení ze světem v něm 20 lidí vydrží šest měsíců.
● Fitness-centrum (232 m²) Posilovna, sauna, parní lázeň, masérna, šatny.
● Tělocvična (60 m²) V místnosti s šestimetrovým stropem je jen obří trampolína. Gates se odmalička odreagovával skákáním.
● Jídelna (93 m²) Pro 24 lidí. S krbem.
● Obrazárna (379 m²) Má nejucelenější sbírku amerických malířů 19. století. Da Vinciho Kodex Leicester, nejdražší obraz světa, který koupil za 1,4 miliardy Kč, visí ale jinde, v jeho soukromém muzeu.

To je HUSTÝ

Scooter - Videoklipy

11. srpna 2007 v 22:08 | DjVortex |  Videa
Ramp!The Logical Song Nessaja